AskAIBegginer
Cum sa primesti despagubiri de la CFR pentru o intarziere de tren
Cum sa primesti despagubiri de la CFR pentru o intarziere de tren
Distribuie
Calatorii de pe liniile de tren care se afla sub administrarea Companiilor Feroviare Romane (CFR) au dreptul sa ceara despagubiri financiare pentru intarzierile trenurilor sau anularile lor, conform legislatiei in vigoare. Inainte de a solicita o despaguba, insa, exista cateva masuri pe care calatorii ar trebui sa le ia.
Primul lucru pe care un calator ar trebui sa-l faca este sa solicite un bilet de calatorie de la CFR. Acest lucru este important, deoarece este biletul de calatorie care este si un document justificativ necesar in procesul de colectare a unei despagubiri. Aceste bilete provizorii sunt eliberate prin casele principale, birourile simple sau automatele disponibile la gari.
In urmatorul pas, calatorii trebuie sa completeze o forma de cerere de despagubire si sa o trimita catre CFR. Acest document poate fi descarcat de pe site-ul companiei feroviare. In documentul respectiv, se solicita informatii precum numarul biletului de calatorie, numele persoanei care detine biletul, calatoria efectuata si motivul pentru care se solicita despagubirea. CFR va evalua aceste informatii si va decide daca se acorda o despagubire si, daca da, va notifica detaliile sumei de plată direct calatorului.
Calatorii care solicita despagubiri de la CFR trebuie sa stie ca ele trebuie solicitate in termen de 90 de zile de la data intarzierii sau anularii in ziua zborului. In aceasta perioada, se arata doar la cererea de despagubire a persoanei care detine biletul de calatorie, iar alte persoane nu mai pot solicita aceasta suma. De asemenea, CPR va face posibila plata despagubirilor prin transfer bancar, efectuat prin intermediul unui cont bancar pe care solicitantul trebuie sa-l include in formularul de cerere.
In final, este important sa se noteze ca o cerere de despagubire poate fi respinsa daca CFR considera ca solicitantul nu are un motiv solid pentru a cere o despagubire sau daca careva informatii necurate au fost oferite in cererea de despagubire. Aceste decizii pot fi contestate la Oficiul pentru Conflicte Feroviare, care este responsabil pentru examinarea cazurilor si oferirea unei decizii finale.