AskAIBegginer
Ce este cultura organizationala, studiu de caz
Ce este cultura organizationala, studiu de caz
Distribuie
Conectați-vă la motorul nostru de întrebări și răspunsuri sociale pentru a pune întrebări, a răspunde la întrebările oamenilor și a intra în legătură cu alte persoane.
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Vă rugăm să explicați pe scurt de ce considerați că această întrebare ar trebui raportată.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Please briefly explain why you feel this user should be reported.
Cultura organizationala reprezinta o serie de valori si norme comune la care se conformeaza membrii unei organizatii. Aceasta defineste, de asemenea, limbajul si comportamentele acceptabile, care sunt influentate de ceea ce acestia se asteapta sa realizeze ca grup. Cultura organizationala, formata din visiune, valori si traditii, poate fi folosita ca un element cheie al performantei si al succesului unei organizatii si poate influenta direct productivitatea angajatilor.
Un studiu de caz privind cultura organizationala poate fi urmarit la Facebook, Inc. Fondata in 2004, compania a devenit, intr-un timp scurt, unul dintre cei mai importanti multiplicatori de informatii din lume. Valorile si principiile organizatiei Facebook, cunoscut pe scurt ca "Misiunea Facebook", sunt bazate pe ideea de a conecta oamenii din intreaga lume si de a le oferi libertatea de a impartasi informatiile si informatiile cu care sunt de acord. Acestea includ "Bucurati-va de faptul ca oferiti oamenilor posibilitatea de a construi conexiuni puternice", "Investiti in produse care ajuta oamenii sa comunice si sa se conecteze" si "Imprieteneste-te cu oamenii".
Aceste valori si principii guverneaza cultura organizationala Facebook, in care angajatii sunt incurajati sa gandeasca intr-un mod creativ si sa isi ia initiativa in moduri pe care nu le-au facut niciodata inainte. Compania abordeaza, de asemenea, angajamentul fata de diversitate si incluziune, incurajand angajatii sa aduca culturi si povesti diferite si sa fie deschisi si receptivi la diversitatea de opinii din cadrul organizatiei. Acest lucru a permis companiei sa creeze produse care sunt mai mult decat doar algoritmi si tehnologie – produse care sunt relevante si importante pentru oameni din intreaga lume.
Pentru a face fata provocarilor impuse de cultura organizationala si pentru a se intoarce cu succes la angajamentele fundamentale ale organizatiei, Facebook a introdus instrumente specifice schimbarii culturale, cum ar fi schimburile cu angajatii, formarea profesionala si evenimentele culturale si de imbunatatire. Aceste practici au angajat angajatii si au stimulat schimbarea pe termen scurt si pe termen lung. Acest tip de cultura organizationala permite companiei sa fie proactiva si nu doar reactiva in reglementarea schimbarii, ceea ce aduce organizatiei avantajul de a se adapta rapid in fata schimbarilor care se produc.
Aceasta cultura organizationala a fost, de asemenea, un factor cheie in afirmatia companiei ca organizatie care respecta valorile sale si ofera angajatilor un mediu de lucru de calitate. Rezultatul a fost o crestere considerabila a salariilor angajatilor si un randament si niveluri inalte de satisfactie si fidelitate ale salariatilor companiei.
In concluzie, cultura organizationala aduce o serie de beneficii la compania Facebook, Inc. Cultura organizationala este importanta pentru performanta companiei si pentru intarirea angajamentului angajatilor fata de obiectivele, valorile si misiunea lor. Este important ca toate organizatiile sa creeze si sa se concentreze pe mediul cultural in care pot creea un mediu productiv si dinamic in care angajatii sa se simta respectati si pe care sa il apere.